Ubat Kencing Manis Paling Berkesan di Dunia

Assalamualaikum.

Kali ini saya nak berkongsi tentang, ubat atau penawar paling berkesan dan mujarab untuk mengatasi masalah kencing manis atau pun diabetis. Tapi sebelum itu, mari kita fahami seketika, apa punca kencing manis ini berlaku dan jenis jenis kencing manis.

Diabetis (Kencing Manis) adalah penyakit yang berpunca daripada kandungan gula yang tinggi dalam darah. Paras gula ini biasanya akan dikawal oleh pancreas yang dihasilkan dari hormon insulin.

ubat kencing manis paling berkesan

Kencing Manis adalah disebabkan oleh kekurangan insulin yang boleh menyukarkan pengeluaran gula dalam darah serta menjejaskan sel dalaman bagi membekalkan tenaga.

Kencing Manis terbahagi kepada 2. Ada jenis i dan ii.

Kencing manis i (insulin Dependent Mellitus) – punca dari kegagalan hasilkan insulin oleh kelenjar pancreas atau tiada penghasilan langsung. Mengikut kajian, kencing manis ini mendapat symptom dari zaman remaja atau sebelum mencecah usia 40-an. Pesakit seperti ini memerlukan suntikan insulin dan rawatn bagi mengawal tahap glukosa darah.

Kencing Manis ii – terjadi pada mereka yang tidak dapat menghasilkan insulin atau tidak menggunakan insulin dengan baik. Berlaku pada umur dalam sekitar 40 tahun keatas.

Bagaimana Vivix Membantu untuk pesakit Kencing Manis?

 

vivix-bottle

Terdapat 2 cara resveratrol membantu pesakit diabetes/kencing manis:

1. Meningkatkan sensitiviti tubuh terhadap hormon insulin:

Rintangan insulin adalah satu daripada faktor penyumbang utama diabetes/kencing manis. Jika sensitiviti tubuh terhadap insulin dapat ditingkatkan, kita boleh memberhentikan diabetes/kencing manis.

Apabila tubuh kita hilang sensitiviti terhadap insulin, tubuh akan mengeluarkan lebih banyak insulin untuk mengawal aras gula dalam darah. Jadi resveratrol pula mampu meningkatkan sensitiviti tubuh kita terhadap insulin oleh itu mengurangkan amaun insulin yang diperlukan untuk mengawal aras gula dalam darah.

2. Mengaktifkan enzim yang sangat berkuasa dalam tubuh kita.

Untuk mencegah atau menyembuhkan diabetes/kencing manis, satu enzim iaitu dikenali sebagai enzim SIRT1 mestilah diaktifkan yang mana enzim ini bertanggungjawab terhadap rembesan hormon insulin dan enzim.

 

Bagaimana Bahan di dalam Vivix Shaklee membantu merawat diabetes?

  • Ramuan Vivix yang terdiri daripada campuran botani yang kaya dengan resveratrol dan polifenol dapat memberi manfaat kepada pesakit diabetes dengan:
    • Memperlahankan atau mengurangkan Sindrom Resistansi Insulin (“metabolic syndrome”)
    • Vivix adalah antioksidan yang berkuasa untuk membantu melindungi dan membaiki sel yang rosak. Jadi, pengambilannya secara berterusan dapat memberi manfaat dalam mengurangkan Metabolic Syndrome yang mengarah kepada penyakit kardiovaskular dan kencing manis yang disebabkan oleh kerosakan gen.
    • Mengawal kepekatan gula dalam darah

vivix

Karbohidrat yang dicerna akan menghasilkan gula yang memberikan kita tenaga. Walau bagaimanapun, pengambilan karbohidrat yang tinggi seperti nasi akan menyebabkan kandungan gula dalam darah kita meningkat.

Dengan Vivix, polifenol yang terkandung dalam anggur muscadine akan melambatkan pencernaan dan penyerapan karbohidrat dalam darah dan seterusnya mengelakkan pengumpulan gula yang tinggi yang menyebabkan kencing manis.

Benarkah Vivix ini berkesan?

Sebelum ini saya tak pernah dapat testimoni sebenar , dalam maksud saya, yang betul betul pelanggan saya.

Akak ni, customer saya, dia nak cari Vivix buat suaminya sebab luka di kaki suami dia akibat kencing manis tak sembuh sembuh.

Dengan izin Allah, akak ni jumpa saya dalam carian google, Pengedar Shaklee Sungai Petani, dan bertemulah kami.

Lepas COD Vivix tue, akak tu terus bagi Vivix dekat suami dia.

Selepas beberapa hari saya dapat sms ini.

 

ubat kencing manis

Ya Allah hanya Allah je tau betapa gembiranya saya dapat tolong kak sue waktu tu. Bayangkan dalam masa 3 hari, nanah stop dan kulit dah tumbuh.. Bacaan kencing manis pun menurun kata kak sue. 

Ada banyak lagi testimoni Kencing manis pulih dengan Vivix, anda boleh click di link di sini HIMPUNAN TESTIMONI PULIH KENCING MANIS DENGAN VIVIX

Kalau korang ada masalah yang sama, atau saudara yang perlu saya bantu, boleh segera hubungi saya dengan whatsapp saya di 0195738234 Effa 🙂

 

Jika anda ingin MEMBELI SENDIRI dengan menggunakan kad kredit atau kad debit anda boleh terus membuat pembelian dengan menekan gambar di bawah tau! Atau jika rasa susah.. Terus ja whatsapp/sms saya di 0195738234

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=82dd5a905e59accb6f62295917517991

❤ Anda mungkin tak tahu yang Surirumah pun boleh jadi JUTAWAN!

❤  Teruja sungguh bila dapat tahu banyak Kelebihan Jadi Ahli Shaklee!

❤ Dan yang paling best yang korang mungkin tak tahu, Business Shaklee ini boleh diwarisi tau!

3 Comments
  1. October 14, 2016
  2. December 12, 2016
    • December 20, 2016

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

error: Content is protected !!