Petua Demam Campak Cepat Pulih Untuk Anak

Assalamualaikum..

 

Kali ni saya nak cerita tentang demam campak. Saya sendiri tak ingat sama ada saya pernah kena demam campak atau tak? Adik pernah. Campak besar-besar. Kesian tengok sebab gatal .

Orang tua-tua cakap, kalau demam campak jangan bagi ubat. Dengar kata kalau diberi ubat lagi bahaya. Betul ke?

Tapi petua tradisional yang saya tahu, kalau demam campak, bagi minum air kelapa. Air kelapa kan bagus bab nak flush out semua yang tak elok dalam badan. Air kelapa ada sifat “mencuci” kata orang tua-tua.

 

 

Dan orang juga kata, demam campak ni kena sekali je seumur hidup. Kalau dak kena, takkan kena dah. Melainkan waktu demam tu, “tak keluar habis”

Demam campak ni mudah berjangkit, jadi hati -hati la yer. Kalau anak kena demam campak , tak boleh pergi sekolah dan dihantar ke pusat asuhan atau pengasuh. Dikuatiri akan berjangkit pada anak orang lain. Si mak atau ayah kenalah berkorban ambil cuti. Kesian dekat anak kita dan juga anak orang lain, takut berjangkit.

 

Gejala Demam Campak

Demam campak boleh dikenali dari beberapa gejala. Berikut tanda demam campak yang biasa muncul:

  •  Mata merah dan sensitif terhadap cahaya
  • Selsema, sakit tekak, dan hidung tersumbat
  • Panas demam
  • Tompok putih keabu-abuan pada mulut dan tekak

 

Cara Demam Campak Berjangkit

Demam campak berjangkit melalui:

  • Udara melalui bersin atau batuk
  • Sentuhan. sama ada direct ataupun tidak. Berkongsi benda yang sama pun boleh berjangkit tau.

Jadi memang kena hati-hati sebab mudah sangat berjangkit.

 

Cara Meredakan Demam Campak

Kali ni saya nak kongsi tips meredakan demam campak secara alternative melalui vitamin Shaklee.

Customer saya ni hanya menggunakan produk luaran Shaklee iaitu Herbal Blend dan Basic H.

 

Herbal Blend

 

Krim serba guna tanpa sebarang bahan kimia atau bahan terlarang yang boleh memudaratkan. yang terdiri dari bahan semula jadi yang boleh digunakan seawal mungkin. Hanya sapukan sahaja krim Herbal Blend ke kawasan yang naik demam campak. Ianya akan mengeringkan campak dan membuatkan campak cepat pulih.

Basic H

 

 

Basic H adalah pencuci serbaguna yang boleh digunakan seisi rumah. Kalau diikutkan memang tiada dinyatakan di botol tentang penggunaan untuk demam. Namun jangan risau sebab Basic H ini selamat digunakan disebabkan ianya hanya terdiri dari sumber kelapa dan jagung sahaja.

Basic H ini selamat digunakan sebagai mandian. Hanya titiskan ke dalam mandian anak 3-4 titis. Ianya insyaAllah akan menurunkan suhu badan anak yang tengah demam.

 

Vitamin untuk Demam Campak

 

Jika ada budget lebih baik jika di makan vitamin dari dalam. Vitamin dari dalam akan membantu adalah Vitamin C dan Nutriferon yang akan meningkatkan sistem imun badan.

 

Nutriferon

 

Badan kita mempunyai suatu yang dipanggil sebagai interferon. Ia merupakan suatu protein semulajadi yang mencetuskan sistem imun badan untuk menyerang mikrob penceroboh dan merangsang keupayaan sistem daya tahan badan untuk melancarkan suatu gerak balas imun.

Pengeluaran interferon dalam badan kini boleh dirangsang secara semulajadi pada individu yang sihat melalui tambahan diet baru yang dipanggil Nutriferon.

Sistem imun kita bekerja setiap hari, 24 jam tanpa henti dan adakalanya ia breakdown. Apakah yang boleh menyebabkan sistem imun kita terganggu? Sistem imun kita boleh terganggu oleh perubahan cuaca dan iklim. Begitu juga dengan faktor psikologi seperti stress. Apa lagi kalau makan benda2 merapu.

Dalam keadaan terkini dengan wabak difteria dan measles yang melanda, sistem imun kita perlulah diletakkan dalam keadaan paling mantap untuk melindungi tubuh daripada serangan penyakit. Mereka yang menghadapi masalah antibodi lemah, mudah sakit dan sakit yang lambat sembuh sangat digalakkan untuk mengambil nutriferon.

 

Vitamin C Shaklee

 

Vitamin C ini dapat meningkatkan sistem imun tubuh badan. Ianya juga tidak mempunyai sebarang pewarna, perasa, pemanis ataupun pengawet tambahan. 1 biji chewable vitamin c bersamaan dengan 1 1/2 biji oren, iaitu 100mg dalam 1 tablet.

Tablet chew vitamin c, lebih kecil berbanding sustained citamin c, sangat mudah dihisap, kunyah..mahupun ditelan.
Manfaat yang utama untuk penggemar chew vitamin c & sustained vitamin c ini, adalah mereka jauh berisiko dari serangan selsema, batuk, demam dan juga sangat sangat bagus untuk yang kena demam campak.

 

Testimoni Makin Baik Dari Demam Campak dengan Shaklee

Berikut adalah testimoni pelanggan saya yang anaknya dah pulih dari demam campak setelah 4 hari menggunakan Herbal Blend dan Basic H.

 

 

Hari ke empat campak dah mula kering.

Maka siapa nak, boleh dapatkan dari saya dengan secepat mungkin dengan whtsapp saya di 0195738234 yea. 😍

 

whtsapp @sms saya di 0195738234

whtsapp @ sms saya di 0195738234

whtsapp @ sms saya di 0195738234

whtsapp @ sms saya di 0195738234

One Response
  1. March 18, 2017

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

error: Content is protected !!