Rawatan Kudis Buta Secara Tradisional

Assamalamualaikum

Pernah dengar tentang kudis buta atau scabies? Tak susah nak kenal kudis buta atau scabies sebab rupa dia mudah nak dikesan. Dia macam ruam dan bintik-bintik merah tau. Tapi bukan ruam biasa. Luar biasa sikit sebab memang sakit. Ada yang cari merata ubat kudis buta atau scabies ni, tapi tak baik-baik juga sebab diaorang ingatkan ruam biasa je.

rawatan tradisional kudis buta

Kalau nak tahu, kudis buta ni cepat berjangkit. Kudis buta ni dia ada kutu kudis buta, yang boleh berjangkit dalam masa 15-20 minit pada kulit yang disentuhnya or tersentuh. Fuh hati-hati lah. Merana kalau terkena. Dan kutu itu boleh ada di tuala, cadar, selimut, mainan anak. Semua lapisan umur terdedah pada jangkitan kudis buta atau scabies ni.

Tapi golongan yang berisiko, bagi yang sistem imun rendah, orang tua, kanak-kanak yang berumur kurang dari 2 tahun. Selalunya wabak kudis buta ni dia ada di tadika, pusat asuhan, sekolah, asrama, pusat penjagaan, iaitu tempat yang ramai orang terkumpul. Tapi kutu kudis ni dia mampu hidup 24 jam sampai 36 jam setelah terpisah dari tempat dia menumpang (manusia, binatang).

Rawatan Kudis Buta atau Scabies

Kudis buta ni kalau tak dirawat dia boleh hidup selama-lamanya atas kulit manusia tu tau. Jadi kalau dibiarkan, memang merana satu rumah stg haaa.. Sebab kudis buta ni mudah sangat berjangkit..

Jumpa doktor, doktor akan bagi krim sapu, wajib jumpa doktor tau, terutama pada baby, ibu mengandung dan orang tua. Nanti doktor akan bagi krim anti scabies tau. dan walaupun dah sapu krim, gatal- gatal akan berlanjutan untuk beberapa minggu disebabkan tindak balas imun badan terhadap bangkai-bangkai kutu. dan pada ketika ini lah, sistem imun badan kena bekerja lebih keras dalam nak lawan kutu-kutu tersebut.

Saya nak cadangkan satu vitamin Shaklee iaitu Vivix dalam bantu melawan kudis buta atau scabies ni. Vivix ini akan memperkuatkan sistem imun badan dan dengan ini lebih cepat dalam melawan dan bantu rawat kudis buta atau scabies.

Vivix Shaklee ni dia akan mempertahankan sel, memberi tenaga kepada sel, memperbaiki sel, dan meningkatkan prestasi sel. Boleh baca dengan lebih lanjut tentang hal ini di Bagaimana Vivix Membantu.  Jadi badan akan lebih kuat dalam melawan penyakit kudis buta atau scabies ni.

ubat kudis buta

Ini antara testimoni pesakit Scabies atau kudis buta yang telah mencuba Vivix dan telah sembut setelah mencuba pelbagai ubat. Pesakit baru umur 2 tahun. Tapi atas risiko sendiri, lagipun Vivix ni dari bahan semula jadi sahaja, si ibu berikan Vivix, setelah satu botol sembuh alhamdulillah.

Jadi memang terbukti yang Vivix ni dapat bantu pesakit Kudis buta @ scabies.

Harga Vivix? RM475 untuk satu botol. Tahan satu bulan. Yer mungkin anda rasa mahal. Tapi kesannya sangat menakjubkan. Sangat berkesan dan cepat sembuh sebab ianya merawat hingga ke tahap sel dan DNA tau.. dan setiap hari ada saja order Vivix walaupun mahal! Jika beli dua lebih jimat.  boleh whatsapp saya terus yer 0195738234

Jika anda ingin membeli sendiri dengan menggunakan kad kredit atau kad debit anda boleh terus membuat pembelian dengan menekan gambar di bawah tau! Atau jika rasa susah.. Terus ja whatsapp/sms saya di 0195738234

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=842424a1d0595b76ec4fa03c46e8d755

❤ Anda mungkin tak tahu yang Surirumah pun boleh jadi JUTAWAN!

❤  Teruja sungguh bila dapat tahu banyak Kelebihan Jadi Ahli Shaklee!

❤ Dan yang paling best yang korang mungkin tak tahu, Business Shaklee ini boleh diwarisi tau!

Hubungi saya untuk pembelian atau konsultasi!
Your Shaklee Independent Distributor
♥ SMS | WhatssApp : 019-5738234
♥ FB Page : Ourlovebonding
♥ Email : dinkygurlz@yahoo.com
3 Comments
  1. December 1, 2016
    • December 20, 2016
  2. March 26, 2017

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

error: Content is protected !!