Cara Merawat Tulang Patah Supaya Cepat Sembuh

Assalamualaikum

Kali ini saya nak berkongsi tentang kes patah tulang. Kes patah tulang ni boleh berlaku pada sesiapa saja. Biarkan kecil atau besar, tua dan muda. Selalunya patah tulang ni adalah disebabkan berlakunya kemalangan lah, jatuh lah. Malang tak berbau kan?

rawatan tulang patah

Tapi apabila patah tulang ni akan membataskan kita buat aktiviti seharian. Ye lah, nak bergerak ke mana-mana pun susah. Nak buat kerja pun susah. Proses penyembuhan tulang ni, dia ambil masa nak sembuh, ada yang ambil masa minggu-minggu, ada yang ambil masa bulan-bulan dan ada yang ambil masa bertahun-tahun bergantung pada tahap serius mana patah tulang tersebut.

Tips supaya tulang yang patah cepat sembuh

Mengambil Kalsium secukupnya.

Kalsium adalah salah satu nutrien yang bertanggungjawab dan penting dalam proses penyembuhan tulang yang patah. Kalsium juga diserap oleh tubuh bersama dengan Vitamin D. Peningkatan pengambilan kalsium akan membantu mempercepatkan lagi proses penyembuhan tulang yang patah. Kalsium boleh didapati dari susu, makanan dan juga supplement.

Skeleton-calciumsml

Mengambil Protien secukupnya.

Protien juga salah satu nutrien penting untuk memastikan proses penyembuhan tulang patah berlaku dengan lebih cepat. Kita boleh dapatkan protien dari makanan seperti ayam , telur dan macam2 lagi.

food-products-containing-protein

Vitamin Membantu Mempercepatkan Penyembuhan Patah Tulang

Sekiranya anda hendak cepat sembuh, saya amat menyarankan anda agar mencuba Vitamin Shaklee yang selamat dan berkesan agar tulang anda yang patah itu cepat sembuh dan anda dapat melakukan aktiviti seharian seperti biasa.

Ostematrix

Ostematrix adalah gabungan kalsium, magnesium dan vitamin D. Kalsium adalah mineral utama dalam komposisi tulang manusia. Justeru, ia berfungsi penting dalam penyembuhan patah tulang. Vitamin D dalam Ostematrix memberikan penyerapan optimum kepada kalsium oleh tubuh.

Hanya pengambilan dengan beberapa biji Ostematrix cukup untuk keperluan kalsium yang disarankan oleh pakar tulang bagi mempercepat proses memperkuattulang.

oste-matrix

Energizing Soy Protien (ESP)

ESP ni memang antara vitamin yang paling hot dan laku keras dalam pasaran. Ianya adalah protien dari soya non GMO terbaik yang berupaya mempercepatkan penyembuhan luka atau tulang yang patah. ESP akan memperbaharui sel-sel yang rosak dan ini akan membantu proses penyembuhan kerana tulang juga terdiri dari sel.

esp-soy-protein

Testimoni Set Tulang Patah

Saya nak berkongsi testimoni pelanggan saya yang patah tulang paha setelah kemalangan jalan raya sewaktu menaiki motosikal.

Pelanggan saya patah tulang peha. Beliau terbaring di katil setelah kemalangan. Nak pakai tongkat pun tak mampu.

Setelah sebulan mengambil Set Tulang patah shaklee, kini beliau dah boleh bangun dengan tongkat! Proses penyembuhan berlaku dengan lebih cepat setelah mengambil set tulang patah ni.

 

testimoni tulang patah bercantum

Alhamdulillah .. Makin sihat dah.. Tulang paha ni cepat je bercantum.. baru sebulan.. Sekarang dah boleh berjalan pakai tongkat.

 

 

Jika anda ingin membeli sendiri dengan menggunakan kad kredit atau kad debit anda boleh terus membuat pembelian dengan menekan gambar di bawah tau!

 

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=dcee66ccb49a492ae42c446c0cc01b3a

❤  Teruja sungguh bila dapat tahu banyak Kelebihan Jadi Ahli Shaklee!

Hubungi saya untuk pembelian atau konsultasi!
Your Shaklee Independent Distributor
♥ SMS | WhatssApp : 019-5738234
♥ FB Page : Ourlovebonding
♥ Email : dinkygurlz@yahoo.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

error: Content is protected !!