Penyakit Darah Tinggi boleh diubati TANPA UBAT

Assalamualaikum

Pada hari ni saya nak kongsi tentang penyakit darah tinggi.

penawar darah tinggi

Sebenarnya jantung bertugas sebagai alat mengepam di mana ia mengecut (contract) dan berehat (relax). Aktiviti ini menghasilkan tekanan yang membawa darah ke seluruh

badan. Tekanan darah ini berbeza bagi setiap individu berdasarkan umur dan cara hidup. Tekanan darah tinggi berlaku apabila tekanan jantung anda merekodkan bacaan atas (sistolik) dan bawah (diastolik) melebihi 140/90 mmHg.

Penyebab tekanan darah tinggi

  • Umur meningkat (35 tahun dan ke atas) – semakin tua umur seseorang, semakin berisiko nak kena penyakit darah tinggi.
  • Merokok – Merokok ni bukan saja darah tinggi. Penyakit lain pun bersangkutan.
  • Kegemukan – Gemuk. yea jika anda obes , anda ada potensi besar nak kena darah tinggi tau.
  • Cara hidup tidak aktif – Lemau, tidur je, malas bersenam. Jaga-jaga.
  • Paras kolestrol tinggi – bila dah kolestrol tinggi, memang mudah kena darah tinggi.
  • Penyakit sekunder seperti buah pinggang – pesakit buah pinggang adalah berisiko tau nak kena darah tinggi
  • Pengambilan garam yang tinggi – Garam memang kena kurangkan, dan ambil garam bukit. Bukan garam biasa tau.

 

sebab darah tinggi

Tanda-tanda Darah tinggi

  • Selalunya tiada sebarang tanda dan gejala pun kalau kena dara tinggi ni. Sebab tu kena jaga2..
  • Kadang-kadang gejala tidak spesifik seperti pening kepala.
  • Kalau sakit kepala pun, selalunya berlaku pada waktu pagi di bahagian belakang kepala dan berdenyut.

punca darah tinggi

Risiko Tekanan darah tinggi

Bila dah kena darah tinggi, risiko nak kena penyakit lain adalah tinggi. Antaranya :

  • sakit jantung
  • Merosakkan buah pinggang
  • Angin ahmar (strok)
  • Salur darah tersumbat (Atherosclerosis)

 

Cara Berkesan Menangani Tekanan Darah tinggi tanpa Ubat

Serius nak bagitau. Tak elok kalau nak bergantung hanya pada ubat. Ini doktor sendiri yang sebut. Bukan saya yea.

Dekat sini saya bagitau cara nak atasi darah tinggi ini tanpa bergantung pada ubat.

  • Mengamalkan pemakanan sihat
  • Kurangkan pengambilan garam dan lemak
  • melakukan senaman secara berkala
  • Kurangkan berat badan jika berlebihan
  • Atasi tekanan secara berkesan. Stress boleh menyebabkan darah tinggi
    Tidak Merokok
  • Mengamalkan supplement

 

alternative-medicine

 

Vitamin @ Supplement untuk Darah Tinggi

Vivix adalah salah satu supplement atau vitamin yang membantu menghalang punca utama darah tinggi itu sendiri iaitu dengan menghalang pengoksidaan dalam salur darah. vivix ni memang terkenal sebagai anti oksida yang tinggi.

Maka Vivix ni akan menterbalikkan proses pengoksidaan bagi memelihara dinding arteri/ salur darah yang sihat bagi memastikan ia berada dalam keadaan yang bebas plak yang boleh menyumbang kepada darah tinggi.

Berikut adalah testimoni-testimoni pelanggan yang darah tinggi mengambil Vivix dan terus turun bacaannya tau!

ubat hilang darah tinggi

Doktor terkejut tengok tekanan darah mak dah TURUN BANYAK. Siap boleh angkat tilam untuk dijemur (makin bertenaga) 

ubat hilang darah tinggi

Tekanan darah dari 200, terbaring. Solat pon baring. Makan tak lalu. Nak pergi toilet pun kena papah. Selepas bagi Vivix, esoknya dah bangun mengemas hall! 

 

Kalau korang ada masalah yang sama, atau saudara yang perlu saya bantu, boleh segera hubungi saya dengan whatsapp saya di 0195738234 Effa 🙂

Jika anda ingin membeli sendiri dengan menggunakan kad kredit atau kad debit anda boleh terus membuat pembelian dengan menekan gambar di bawah tau! Atau jika rasa susah.. Terus ja whatsapp/sms saya di 0195738234

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=842424a1d0595b76ec4fa03c46e8d755

❤ Anda mungkin tak tahu yang Surirumah pun boleh jadi JUTAWAN!

❤  Teruja sungguh bila dapat tahu banyak Kelebihan Jadi Ahli Shaklee!

❤ Dan yang paling best yang korang mungkin tak tahu, Business Shaklee ini boleh diwarisi tau!

Hubungi saya untuk pembelian atau konsultasi!
Your Shaklee Independent Distributor
♥ SMS | WhatssApp : 019-5738234
♥ FB Page : Ourlovebonding
♥ Email : dinkygurlz@yahoo.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

error: Content is protected !!