Penawar Ikhtiar Sakit Stroke

Pernah dengar tentang sakit stroke atau angin ahmar? Ramai kenalan dalam facebook saya, yang mak atau ayahnya menghidap penyakit stroke.

        serangan stroke

Ada yang sebelum ni sihat. Tapi apabila tiba-tiba kena serangan stroke @ angin ahmar, badan jadi lumpuh sepenuhnya atau separuh. Ada juga yang tak boleh berjalan terus. Sedih kan?

 

apa itu stroke

 

Penyakit strok adalah punca kematian KEEMPAT terbesar di Malaysia selepas penyakit jantung dan kanser. Setiap tahun dianggarkan 40 000 orang diserang strok.

Strok adalah serangan otak dan terjadi apabila bekalan darah ke otak terganggu. Otak merupakan pusat saraf tubuh yg mengawal setiap perbuatan atau fikirkan, di samping mengawal fungsi-fungsi automatik seperti pernafasan, pencernaan dan sebagainya.

Otak memerlukan bekalan darah berterusan yang membawa oksigen dan nutrien untuk terus berfungsi dengan baik. Sekiranya saluran darah di dalam otak pecah ataupun tersumbat, bekalan darah akan terhenti dan sel-sel otak akan kekurangan oksigen dan nutrien.

Seterusnya bahagian otak itu mula mati dan anda akan  mengalami strok. Kerosakan otak menjejaskan deria-deria anda, pertuturan dan pemahaman bahasa. Sebelah tubuh mungkin lumpuh, sikap, corak pemikiran dan ingatan terubah. Semuanya berlaku dengan senyap tetapi pantas.

Secara mudahnya, strok berlaku bila saluran darah tersumbat. Maka aliran darah ke otak terganggu. Apabila otak tidak menerima oksigen yang mencukupi, sel-sel otak akan rosak seterusnya menyebabkan bahagian badan yang dikuasai oleh bahagian otak yang rosak itu tidak dapat bergerak.

Punca Strok

1. Keadaan kesihatan individu

Hipertensi (penyakit tekanan darah tinggi), kolesterol, arteriosklerosis (pengerasan pembuluh darah), gangguan jantung, diabetes, sejarah keturunan strok dalam keluarga dan migrain boleh menyebabkan terjadinya strok. Berdasarkan statistik 80% pesakit darah tinggi dan arteriosklerosis adalah berisiko terkena serangan strok.

2. Gaya Hidup dan Cara Pemakanan

Gaya hidup dan pola pemakanan yang tidak seimbang seperti merokok,makanan segera, makanan proses dan makanan ringan menyumbang kepada penyakit strok ditambah lagi dengan kurangkan bersenam. Sikap mudah marah, murung dan lain2 sikap negetif turut memudahkan seseorang diserang strok.

Gejala Strok

Anda lebih mudah merawat strok atau menghindarkan strok sekiranya mengetahui tanda-tanda awal gejala penyakit strok.

Tanda-tanda serangan stroke :

– Rasa pusing kepala, sakit kepala yang mendadak tanpa sebab yang jelas.
– Rasa bingung, celaru dan keliru.
– Sebelah mata kabur secara tiba-tiba.
– Susah untuk berjalan dan hilang keseimbangan badan secara mengejut.
– Terasa seperti hendak mati dan dan kaku/kebas pada muka, tangan kaki atau sebahagian tubuh sahaja.
– Rasa mual dan muntah-muntah
– Terasa seperti hendak pitam, atau pengsan secara tiba-tiba.

Sebab itu kena jaga makan dan kena buat pemeriksaan kesihatan secara berkala. Terutamanya kolestrol, sebab kolestrol ni kalau tinggi kita tak tahu. Tiba-tiba je boleh kena serangan strok.

Strok Cepat Pulih Dengan Vivix

Saya nak berkongsi pada anda semua satu ikhtiar yang dah banyak bantu pesakit-pesakit strok kembali pulih.

Vivix adalah satu ikhtiar yang mampu membantu pesakit stroke kembali pulih. Ini adalah kerana Vivix bertindak dengan empat cara:

1. Mempertahankan sel yang mudah rosak dan berpenyakit
2. Memberikan tenaga kepada sel yang lemah
3. Memperbaiki sel yang telah rosak
4. Mempertingkatkan prestasi sel

Seperti yang diketahui, badan kita ini terdiri dari sel dan Vivix ini plak bertindak memperbaiki sampai ke tahap sel dan DNA.

body_cells

Berikut saya berikan testimoni -testimoni yang makin pulih akibat strok setelah mengamalkan Vivix.

ubat strok stroke

Mak mertua saya kena mild strok hari tu, alhamdulillah dalam 3 hari minum Vivix dah boleh bangun katil sendiri.

 

12744533_10154585556028492_2536688204796905540_n

 

2 bulan koma kerana strok namun akhirnya…

Hari ke 5 abang minum Vivix,
1. Tekanan darah turun normal.. Sebelum itu 170/100 ke atas dan dipantau dengan 4 jenis ubat.. Sejak ambil Vivix tekanan darah normal 120/68 dan ubat diberhentikan.
2. Ketika sesi physio, abang sudah boleh angkat dan tahan berat badan sendiri
3. Kaki kiri abg dah boleh gerak
4. Abang boleh menelan
5. Jangkitan darah berkurangan dan semakin baik
6. Buah pinggang berfungsi dengan baik

 

Kalau korang ada masalah yang sama, atau saudara yang perlu saya bantu, boleh segera hubungi saya dengan whatsapp saya di 0195738234 Effa 🙂

Jika anda ingin membeli sendiri dengan menggunakan kad kredit atau kad debit anda boleh terus membuat pembelian dengan menekan gambar di bawah tau! Atau jika rasa susah.. Terus ja whatsapp/sms saya di 0195738234

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=842424a1d0595b76ec4fa03c46e8d755

❤ Anda mungkin tak tahu yang Surirumah pun boleh jadi JUTAWAN!

❤  Teruja sungguh bila dapat tahu banyak Kelebihan Jadi Ahli Shaklee!

❤ Dan yang paling best yang korang mungkin tak tahu, Business Shaklee ini boleh diwarisi tau!

Hubungi saya untuk pembelian atau konsultasi!
Your Shaklee Independent Distributor
♥ SMS | WhatssApp : 019-5738234
♥ FB Page : Ourlovebonding
♥ Email : dinkygurlz@yahoo.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

error: Content is protected !!