Rawat Resdung yang Boleh Bawa Maut dengan Set Resdung Shaklee

Masalah resdung bukanlah perkara asing lagi. Sudah ramai sedia maklum tentang resdung ini. Paling peliknya kanak-kanak pun dah mula menghidap resdung sejak dari kecil lagi! Anak saya salah sorangnya! Kalau tak percaya oleh tengok gambar kat bawah nie. Kesian sampai bengkak mata-mata. Kanak-kanak or budak-budak pun boleh resdung tau!

nampak tak selaput putih dalam mata Adam yg bengkak tu?

Sebenarnya semua orang ada resdung. Sama ada sikit atau banyak. Atau biasa atau kronik. Atau resdung tak keluar, atau resdung yang keluar. Resdung yang keluar kita boleh nampak ketara apabila invidivu tersebut berjerawat. Resdung juga boleh menyebabkan jerawat. Seperti saya sendiri, memang resdung, tapi resdung tak keluar. Tapi ketaranya apabila saya akan selsema di pagi hari dan gatal-gatal hidung dan sekitar muka apabila makan udang , ikan masin, belacan , ayam yang dah lama, memang lepas makan saya gatal hidung!

Tanda-tanda, simptom masalah Resdung.
  • Hidung kerap tersumbat. 
  • Hidung kerap berair 
  • Kerap bersin 
  • Nafas berbau (Atau adakalanya timbul bau yang kurang enak dari hidung/pernafasan anda) 
  • Migrain/sakit kepala 
  • Gatal mata, telinga, hidung & muka 
  • Jerawat batu atau jerawat yang tidak terkawal 
  • Sakit tekak/gatal tekak yang berpanjangan/berulang-ulang 
  • Sakit di atas dahi atau kening mata 
  • Sakit di bahagian pipi atau kawasan gigi
  • Sakit di bahagian belakang mata 
  • Kurang deria rasa dan deria bau 
  • Kelesuan, demam & kerap tidak sedap badan 
  • Alahan pada belacan, makanan laut & makanan “gatal”.
Petua Kurangkan Resdung
  • Elakkan daripada memelihara binatang berbulu kat dalam rumah seperti kucing dan arnab.
  • Jangan menggunakan sarung bantal, cadar dan selimut yang diperbuat daripada bulu binatang.
  • Untuk hasil yang lebih baik, cuci 3 benda tadi dengan air panas. Tujuannya untuk membunuh serangga dan pepijat.
  • Ringankan tangan anda untuk membersihkan karpet/permaidani. Kalau perlu, gunakan penyedut hampagas (vacuum cleaner) yang berkualiti tinggi.
  • Kalau anda nak mengemas rumas, pakailah penutup hidung. Bukan pakai ketika musim jerebu jer. 🙂
  • Minum air suam/mineral dengan kadar yang banyak. Bagus juga kalau anda amalkan minum sup panas.
  • Selalulah lap muka anda dengan menggunakan tuala yang dibasahkan dengan air suam.
  • Lebih baik kalau anda sampai jer ke rumah, terus basuh muka. Maklumlah, kat luar tu kan banyak habuk kan.
  • Kalau anda ada alahan terhadap jenis makanan tertentu (contohnya makanan laut), janganlah makan makanan tu. Macam saya udang. hihi. 
Set Resdung Shaklee Sebagai Rawatan Penyakit Resdung
Alfalfa Complex



Berfungsi mengurangkan tahap keradangan penyakit resdung (sinuisitis). Ramuannya yang kaya dengan sumber klorofil dapat membantu mengurangkan tahap keradangan daripada alergi (allergy), gegata (hives) dan resdung (sinuisitis). Namun begitu, mereka menghidap penyakit SLE tak digalakkan mengambil alfalfa sebagai suplemen.
B Complex

Kandungan B6 dalam B Complex berperanan penting untuk memulihara selaput lendir agar kekal sihat dan membantu penghasilan antibodi badan. Bertindak sebagai anti-stress. Apabila resdung menyerang, B Complex akan menjadi penstabil hormon dan penenang semulajadi bagi mengurangkan kesakitan di bahagian muka. Membantu dalam membina protein dalam tubuh.
Vitamin C

Ia berfungsi sebagai antioksida yang unggul dalam meningkatkan antibodi dan daya tahan (imuniti) seseorang menghadapi serangan penyakit. Mempercepat proses penyembukan tisu tubuh. Vitamin C memastikan proses pemuliharan proses metabolisme dalam tubuh berfungsi dengan baik dan sempurna. 
Bagi pendapat saya, saya sendiri mengamalkan set resdung ini , memang rasa ketara sangat hebatnya set resdung shaklee nie. Set resdung shaklee ni sangat berkesan! Memang saya tak bersin pagi-pagi macam dulu, tak tarik-tarik hidung dah macam dulu dah sebab gatal! 
Anda patut dapatkan set resdung shaklee ini memandangkan satu set ni tahan 4-6 bulan! Jimat kan!!

“Testimoni Set Resdung Shaklee”



RESDUNG BOLEH BAWA MAUT!
Ramai yang tidak memandang serius tentang penyakit ini tapi sebenarnya boleh mendatangkan bahaya kepada penghidapnya. Untuk kanak-kanak, ia boleh sebabkan jangkitan sellulitis dan merah pada bahagian mata. Akhirnya boleh menyebabkan buta. Manakala untuk orang dewasa, ia boleh menyebabkan nanah daripada sinus frontal tidak dapat keluar daripada hidung dan akan masuk serta memenuhi ruang dalam otak. Ini akan menyebabkan dinding pemisah akan menjadi semakin tebal dan boleh mengakibatkan sinus mudah tersumbat. 

________________________________________________________________________ 
Sambungan…  Rawat Resdung Kanak-kanak! (nantikan update saya yea!) 

UPDATE 

RAWAT RESDUNG KANAK-KANAK
Jika anda ingin membeli sendiri dengan menggunakan kad kredit atau kad debit anda boleh terus membuat pembelian dengan menekan gambar di bawah tau!

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=13f23623684f53a45a8560f79cce5411

Hubungi saya untuk pembelian atau konsultasi! 

Your Shaklee Independent Distributor
Mamaa Adamia
♥ SMS | WhatssApp : 019-5738234
♥ FB Page : Ourlovebonding
♥ Email : dinkygurlz@yahoo.com

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Berminat tentang produk Shaklee?
Hubungi saya sekarang!!
Your Shaklee Independent Distributor
Mamaa Adamia
♥ SMS | WhatssApp : 019-5738234
♥ FB Page : https://www.facebook.com/Ourlovebonding
https://www.facebook.com/Pengedarvitaminsungaipetanikedah
♥ Email : dinkygurlz@yahoo.com

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

error: Content is protected !!