Rawat Resdung Kanak-Kanak!

Siapa menyangka yang kanak-kanak pun ada resdung! Dulu serius saya sendiri tak tahu. Sehinggalah terjadi pada anak sendiri. Anak bujang kami Adam. Kisahnya terjadi time balik kampung mertua. Memang saya perasan, tiba-tiba saja adam seperti selsema, menggosok-gosok hidung, dan bersin dan juga gosok mata. 

Saya ingatkan nak selsema ke anak bujang aku nie. Tapi bila tengok mata, mata adam dah sepet. Ok mungkin tidur banyak, kata ku dalam hati. Lepas beberapa minit, bengkak pula mata. dan semakin membengkak! Ingatkan sakit mata. Serius ingat sakit mata. Waktu tu saya masih menyusukan damia, jadi saya titiskan susu ibu ke dalam mata. Itu tips sakit mata yang paling berkesan yang pernah saya jumpa tau. Tapi malangnya kali ini tak berkesan sebab adam sebenarnya bukan sakit mata, cuma kami je tak mengetahuinya. 


Jadi tidur macam biasa, dengan harapan esoknya mata adam akan pulih. Malangnya bila bangun tidur keesokkan harinya, mata adam lagi teruk! Bukan setakat sepet, tapi juga bengkak di dalam selaput mata putih tue. Disebabkan takut, saya dan suami pergi ke sungai petani cari doktor mata. Dua klinik juga kami pergi, lepas tue baru jumpa klinik mata yang buka (sebab kami pergi hari jumaat) 
Doktor cakap ini bukan sakit mata, tapi adam ada resdung. huhuu. Terkejut juga kecil-kecil dan ada resdung dan doktor pesan la habuk-habuk , bulu kucing mungkin buat mata adam bengkak macam nie, maksudnya adam allergik la, tak tahan habuk. Doktor bagi ubat makan dan ubat titis mata. 
Seperti biasa saya hanya gunakan ubat titis mata. Ubat makan jarang dan memang selalu tak makan terutamanya antibiotik. 
Balik rumah apa yang saya buat, saya bagi set resdung la kat adam. Set resdung untuk kanak-kanak pun ada tau. Bezanya untuk adam ni, dia susah nak telan ubat atau supplement. Hemopathy yang manis pun tak mau telan, jadi saya ikhtiarkan dengan meletakkan ke dalam susu adam. 

Set Resdung Kanak-kanak



Omega Guard Shaklee ni diekstrak dari ikan air laut dalam yg melalui penyulingan 3 peringkat. Ikan air laut dalam mengandungi asid lemak tak tepu yg sangat tinggi iaitu EPA & DHA dan membantu untuk merawat alahan kulit dengan berkesan. Cara saya, saya letakkan satu kapsul dalam susu dengan cucukkan omega guard tue dan titiskan dalam susu. Bau ikan sikit yea! Tapi alhamdulillah adam minum je. hihi

Nutriferon ni bagus sebab dapat mengukuhkan imun badan! Ambil nutriferon nie memang cepat rasa kesannya! 1-3 hari dah rasa kesan. InsyaAllah. Nutriferon jugak membantu mengimbangi respon kepada alergi terhadap persekitaran dan pencemaran udara. Pendek kata kalau ada alahan memang sesuai sangat amik Nutriferon ni. Boost immune!! Ok cara saya bagi nutriferon untuk adam? Kalau damia, makan nutriferon ini macam coklat saja, siap kata, NAK NAK NAK. Itu damia. Tapi lain pula adam, dia memang tak au cuba langsung. Adam dah set dalam minda dia benda ni ubat yang tak sedap. huhu. pilihan yang kami ada ialah letakkan ke dalam susu adam. Alhamdulillah berjaya. huhu

Pasal mealshake nie saya rasa semua orang dah tahu kebaikan mealshake kot. Mealshake menyediakan 24 jenis vitamin, mineral dan zat perlu. Selain itu Mealshake juga ada Al-Manna (salah satu makanan sunnah) yang mempunyai 1001 kebaikan, keterangan lanjut boleh baca di entry *Mealshake ada makanan sunnah?*
Mealshake ini banyak khasiatnya dan sekali gus memang membantu allergik resdung adam. 
Ia berfungsi sebagai antioksida yang unggul dalam meningkatkan antibodi dan daya tahan (imuniti) seseorang menghadapi serangan penyakit.
Mempercepat proses penyembukan tisu tubuh. Vitamin C memastikan proses pemuliharan proses metabolisme dalam tubuh berfungsi dengan baik dan sempurna.
 Vitamin nie bagi anak makan macam gula-gula je sebab boleh kunyah. Masam-masam manis okeh. hihi.. 
Testimoni Set Resdung Kanak-kanak Shaklee
Alhamdulillah. Adam dah lama tak lama tak kena serangan resdung. Itu lah yang pertama dan terakhir yang adam kena. Sebab sekarang memang konsisten bagi. Kadang-kadang je terskip bagi. Bagi pun bukan semata-mata sebab resdung je. Tapi semua ini bagus untuk sistem imun, perkembangan otak, perkembangan tubuh badan dan sistem imun kanak-kanak
Saya konsisten bagi vitamin pada anak sebab saya tak nak anak saya makan ubat. Mencegah lebih baik dari mengubati. Actually tak mengubati pun contoh macam ubat demam tue, mana ada mengubati kan, menghilang panas seketika saja, disebabkan ubat ni tak elok dan anak saya pun susah makan ubat. Baik saya ambil langkah awal iaitu mencegah. dan alhamdulillah memang anak saya jarang sakit bila saya amalkan konsisten vitamin shaklee ni tau! 

RESDUNG BOLEH BAWA MAUT!
Ramai yang tidak memandang serius tentang penyakit ini tapi sebenarnya boleh mendatangkan bahaya kepada penghidapnya. Untuk kanak-kanak, ia boleh sebabkan jangkitan sellulitis dan merah pada bahagian mata. Akhirnya boleh menyebabkan buta. Manakala untuk orang dewasa, ia boleh menyebabkan nanah daripada sinus frontal tidak dapat keluar daripada hidung dan akan masuk serta memenuhi ruang dalam otak. Ini akan menyebabkan dinding pemisah akan menjadi semakin tebal dan boleh mengakibatkan sinus mudah tersumbat.

JANGAN BIARKAN!

________________________________________________________________________________
Jika anda ingin membeli sendiri dengan menggunakan kad kredit atau kad debit anda boleh terus membuat pembelian dengan menekan gambar di bawah tau!

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=ab8867645b0ef41d278102c85b55f782

Hubungi saya untuk pembelian atau konsultasi! 

Your Shaklee Independent Distributor
Mamaa Adamia
♥ SMS | WhatssApp : 019-5738234
♥ FB Page : Ourlovebonding
♥ Email : dinkygurlz@yahoo.com

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Berminat tentang produk Shaklee?
Hubungi saya sekarang!!
Your Shaklee Independent Distributor
Mamaa Adamia
♥ SMS | WhatssApp : 019-5738234
♥ FB Page : https://www.facebook.com/Ourlovebonding
https://www.facebook.com/Pengedarvitaminsungaipetanikedah
♥ Email : dinkygurlz@yahoo.com

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

4 Comments
  1. September 23, 2014
  2. January 9, 2015
  3. July 3, 2016
    • July 13, 2016

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

error: Content is protected !!