Kecoh!! Coklat ada BA**!!

Kecoh la satu Malaysia. Pasal coklat Cadbury yang tak halal! Uwaaaa!! Saya dah la peminat tegar coklat! Terpikir2 apa lagi yang kita makan. Patut la budak zaman sekarang mencabarnya nak mendidik mereka. 
Ada yang cakap, dua jenis je coklat je ada B*** tue, yang lain tak der. Mak oi, depa proses asing-asing ek? Sejak bila ada B*** tue? Ya Allah, ampuni dosa-dosa kami Ya Allah.. Bab B*** ini memang sangat sensitif wehh.. Yer lah, halal haram itu bagi kesan terbentuknya insan. Nak cerita bab agama tak la teree sangat, tapi, kalau sembahyang tak kusyuk pun, ada kaitan dengan pemakanan kita tau! Ohh jaga-jaga lah. 
Mula-mula ingatkan CABBURY jenama coklat yang nak tiru CADBURY, rupa-rupanya memang betul! Sebab mula2 keluar keputusan makmal yang salah ejaannya. 

Tapi esoknya, keluar kenyataan rasmi! Terkejut den! Sebab dalam facebook ni bukan boleh percaya sangat! Kadang-kadang auta! Tapi kadang2 fakta! Pandai2 la kita kaji yea! 

Apabila dah jadi macam ni, bukan stakat dua coklat saja, semua ku boikot. Bakar kilang, samak satu kilang baru saya makan kot! huhu. Saya rasa mesti lagi ramai yang boikot Cadbury kan? Kesianlah, macam teraniaya, tertipu dan ditipu selama ini. Pihak Cadbury memang perlu buat penjelasan. Siapalah owner si kilang Cadbury nie kan..
Bab halal haram ini sensitif oii.. Jual vitamin Shaklee pun sampai sekarang ada yang ragui Halal haram. Untuk keterangan lanjut tentang status halal Shaklee, anda boleh terjah link ini yea Shaklee TIDAK HALAL?

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Your Shaklee Independent Distributor
Mamaa Adamia
♥ SMS | WhatssApp : 019-5738234
♥ FB Page : Ourlovebonding
 Pengedar Shaklee Sungai Petani
♥ Email : dinkygurlz@yahoo.com

Berminat tentang produk Shaklee?
Hubungi saya sekarang!!
Your Shaklee Independent Distributor
Mamaa Adamia
♥ SMS | WhatssApp : 019-5738234
♥ FB Page : https://www.facebook.com/Ourlovebonding
https://www.facebook.com/Pengedarvitaminsungaipetanikedah
♥ Email : dinkygurlz@yahoo.com

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

error: Content is protected !!