Hilangkan Loya dan Muntah ketika Hamil

Mabuk dan loya ketika hamil adalah perkara biasa buat ibu yang mengandung. Jika anda tidak mengalami alahan ketika hamil, anda sangat2 bertuah! hihi.. Sewaktu saya membuat entry ini, saya teringatkan kembali saat dan ketika saya loya dahulu. Bau orang masak pun tak boleh. Bau wangi pun tak boleh. Makan pun memilih. Seksanya! Tapi itu adalah “nikmat” saya. Saya terima ianya dengan redha. hihi..
Jika muntah anda tak memudaratkan, tak mengapa. rehat banyak2 tau. dan jaga makan dan minum.Tapi jika muntah anda memudaratkan sehinggakan lemah dan tak bermaya, anda perlu juga doktor okeh. Sebab pe. Apabila anda muntah, segala benda yang anda makan akan keluar dari badan dan bayi dan anda tak dapat zat yang diperlukan badan. Hasilnya, badan lemah dan tak bermaya. 

Macam mana nak makan kalau asyik makan muntah makan muntah. Untuk para suami, jika isteri teringin nak makan apa2 tue cepatlah cari, selagi ianya tak menyalahi agama. Apa yang isteri nak makan tu layankan saja. Kesian tau, rasa teringin tue. Memang rasa nak sangat. Walaupun kadang2 makan sikit je pun. Nak cari makanan tue puas. hahaha. Tq yer en suami! (teringat mengandung adam dulu, tgh malam nak asam. Suami g beli kat 7eleven,makannya sikit je pun!hahha).. 
Bila dah mengandung nie, makan minum lagi kena jaga tau. Kena makan makanan berkhasiat! Tapi kalau dah alahan, makan memilih, macam mana nak dapat makanan berkhasiat kan? betul tak?? Jadi sangat2 disarankan ibu mengandung mengambil vitamin! 

Apa yang saya cadangkan untuk ibu yang hamil??

Set lengkap ada::
– Vitalea
– B kompleks
– Ostematrix
– Vitamin C
– ESP
– Omega Guard

Bagi yang mengalami masalah budget, jangan risau sebab ada set minimum ibu hamil! Set minimum pula, boleh ambil Vitalea dan B kompleks. Kalau ambil dua benda nie ubat doktor tue tak perlu dah tau!! Tapi jika anda jenis culas dan tak suka minum susu, tambahlah ostematrix! Kalau tak, anda akan mula rasa, sakit pinggang, sakit badan, lenguh2, kejang kaki.Itu tandanya anda kekurangan kalsium tau!!

Jadi apa tunggu lagi? Jangan tunggu kandungan dan besar baru nak ambil! Berikan yang terbaik buat si manja seawal yang mungkin okeh!! ^_^

Selamat mencuba.. Ehh nak order ke? 

COD sekitar Sungai Petani dan kawasan sewaktu dengannya! 

 sms@whatsapp effa 019-5738234

Berminat tentang produk Shaklee?
Hubungi saya sekarang!!
Your Shaklee Independent Distributor
Mamaa Adamia
♥ SMS | WhatssApp : 019-5738234
♥ FB Page : https://www.facebook.com/Ourlovebonding
https://www.facebook.com/Pengedarvitaminsungaipetanikedah
♥ Email : dinkygurlz@yahoo.com

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

error: Content is protected !!