Kebaikan Alfalfa Shaklee

As salam uols.. Lama dan berhabuk la blog ni. Alasan yang ku gunakan, keypad lappy nie tak best (ehem, alasan nak tukar baru ke?).. ok abaikan.. hahaha..

Alhamdulillah kita dah masuk ke tahun baru.. Usia pun makin meningkat. Bulan lepas birthday aku di entry INI. Ha, kalau dah masuk bulan baru mesti ada PROMO Shaklee yang baru kan? Awal2 join dulu memang aku suka main teka (buat sakit kepala je sebab tak pernah betul).. So bulan nie macam biasa tunggu sms je dari Shaklee tunggu nak tahu promo apa. 

Promosi Bulan Januari 2014 jatuh kepada…….. jeng jeng jeng!! Fa fa fa!~! Eh bukan effa.. Tapi Alfalfa kegemaran ramai!! Kenapa aku cakap kegemaran ramai?? Memang ramai yang suka.. Tak caya?? Satg aku terangkan kenapa ramai yang suka. Ohh ya, Alfalfa nie asal dari mana yea? Asal dari nama orang ke? Alfalfa dibuat daripada apa yea?

Alfalfa nie bukan spirulina tau. Sebab warna hijau ramai pula sangka ianya asal dari spirulina.Bukan bukan bukan yea..

Apakah Alfalfa ?

Alfalfa adalah tumbuhan yang mempunyai akar di dalam tanah sehingga tiga puluh kaki dan mempunyai mineral dan khasiat yang tidak di dapati di atas tanah.  Untuk sebab ini, Alfalfa perkataan bahasa Arab bermaksud ” bapa kepada tumbuh-tumbuhan “. Alfalfa kaya dengan vitamin , mineral dan nutrien lain yang memainkan peranan yang penting dalam kekuatan dan pertumbuhan tulang kita dan dalam pemeliharaan tubuh yang sihat. Ia mengandungi protein dan vitamin A, vitamin B1 , vitamin B6 , vitamin C , vitamin E, dan vitamin K. Ia juga mengandungi kalsium , kalium , karotena , besi, dan zink. Ia boleh diambil dalam bentuk biji, daun atau tablet.

Apakah Faedah daripada Alfalfa ?


Alfalfa telah digunakan oleh orang Cina sejak abad keenam untuk merawat beberapa masalah kesihatan. Ia dianggap sebagai sumber tanah yang paling kaya mineral. Kaya dengan vitamin, mineral dan nutrien lain Alfalfa membuat ubat herba menakjubkan. Faedah yang lain termasuklah:1. Menyembuhkan masalah buah pinggang, dan melegakan pengekalan cecair dan bengkak.
2.
Menyembuhkan auto -imun penyakit .

3. Penyembuhan artritis.

4. Nourishing pencernaan, sistem rangka , kelenjar dan kencing.5. Membersihkan darah , hati dan usus.6. Mengurangkan paras kolesterol.7. Mencegah strok.8. Penyembuhan batuk kokol.

Kegunaan Alfalfa

Rawatan tradisional untuk Artritis

Disebabkan lfalfa sangat kaya dengan mineral yang diperlukan untuk pembentukan dan pengukuhan tulang, teh yang dibuat daripada alfalfa (terutamanya dari benih ) telah menunjukkan hasil yang berfaedah dalam rawatan artritis.

Rawatan tradisional untuk Diabetes

Alfalfa dikenali untuk mengurangkan tahap gula darah, dan oleh itu dianggap sebagai rawatan semula jadi untuk kencing manis.

Rawatan tradisional untuk Diabetes

Vitamin A, C , E dan Zink terbukti untuk membantu membuang batu karang. Anda boleh mendapatkan vitamin dan mineral dalam serbuk Alfalfa dan pucuk Alfalfa .

Rawatan semula jadi untuk Kehilangan rambut dan botak

Jus alfalfa, dalam kombinasi dengan jumlah yang sama dari lobak merah dan jus salad, diambil setiap hari, membantu dalam pertumbuhan rambut sangat yang luar biasa . Gabungan jus ini kaya dengan unsur-unsur yang sangat berguna untuk pertumbuhan rambut dan mencegah keguguran rambut.

Info ini aku google dalam internet. dalam english. aku translate kan. dan di dalam artikel tue tak sebut pasal Alfalfa Shaklee. Cuma sebut pasal alfalfa. Maksudnya tumbuhan alfalfa nie memang dari zaman dahulu kala dah memang berguna dan banyak kebaikan.

Antara kebaikan lain di dalam alfalfa secara ringkasnya adalah. Yang antara selalu mendapat testimoni dari pengguna alfalfa adalah..

  1. Suami puji ketat! Hubungan suami isteri kembali pulih! (sensored!). MENGETATKAN MISS V!
  2. Lepas makan alfalfa sendawa dan kentut je! BUANG ANGIN!!
  3. Ada si ibu yang ambil alfalfa ni,terus bengkak susu! MILK BOOSTER!
  4. Selalu yang gatal hidung sebab resdung, gatai pon hilang!! RESDUNG!
  5. sebelum nie tak boleh makan seafood, kalau makan mesti gatal lepas tue, tapi lepas amal alfalfa, ALLERGIK HILANG!!
  6. Alfalfa nie kan ada dalam set kurus!! Tugasnya utk detox..Mengangkut keluar lemak yang telah dibakar jadi apa yang jadi?? KURUS!!
  7. Ada pelanggan saya menghadapi masalah bau badan! lepas amalkan alfalfa BAU BADAN hilang
Kalau nak cerita semua pasal alfalfa memang penuh satu page ni je.Tak pe nanti kita kupas lagi yea. Jangan ketinggalan dapatkan alfalfa dengan harga promo tau! Serius murah tergolek2!! 

Berminat?
Hubungi saya sekarang!!
Your Shaklee Independent Distributor
Mamaa Adamia
♥ SMS | WhatssApp : 019-5738234
♥ FB Page : https://www.facebook.com/Ourlovebonding
                     https://www.facebook.com/Pengedarvitaminsungaipetanikedah
♥ Email : dinkygurlz@yahoo.com
Berminat tentang produk Shaklee?
Hubungi saya sekarang!!
Your Shaklee Independent Distributor
Mamaa Adamia
♥ SMS | WhatssApp : 019-5738234
♥ FB Page : https://www.facebook.com/Ourlovebonding
https://www.facebook.com/Pengedarvitaminsungaipetanikedah
♥ Email : dinkygurlz@yahoo.com

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

error: Content is protected !!