Tips Petua Menguruskan Badan Selepas Bersalin Berpantang

Pengalaman mengandung adalah pengalaman yang paling indah. Paling indah bila makan semua rasa sedap. Badan pun naik mencanak bagai dipump-pump. dalam hati kecil berkata, lepas bersalin aku pantang la balik mesti dapat berat asal. Saya sendiri dah dua kali bersalin. Betapa susahnya nak dapat berat asal. letih diet!! waktu anak sulung diet rasa dah teruk dah, berat tak dapat gak berat sebelum kahwin! Sedihnya! Baju banyak yang tak “celus”!
Sepatutnya sewaktu mengandung kita jangan makan sampai berlebih-lebihan. di dalam Islam pun memang dah diajar kesederhanaan. Kalau dah tak besederhana, makan pun tak jaga, memang puluh2 la berat yang naik! berat baby 3-4 kg jer.. Tapi berat yang naik, 20-30 kg! cuba bayang! Jenuh nak turun tue. Sebab itu lah sewaktu mengandung tak boleh makan lebih-lebih. Bukan makan untuk dua orang. Kalau teringin apa-apa tue, memadai merasa. Jangan sampai 2,3 pinggan. hihi…
sebelum dan selepas bersalin. beza banyak kan?
Bila dah habis pantang, tapi tak dapat balik berat yang diinginkan nak buat apa? Kalau nak cari produk kurus tue, biarlah berbaloi dan selamat untuk diri dan bayi yang sedang menyusu tue. Jangan harga yang mahal, tapi tak berbaloi. So tak dak guna juga. 
 
Bagi yang nak mencuba produk Shaklee yang selamat dan berbaloi untuk wang anda, boleh cuma ambil:
Lecithin : Membakar Lemak

 Omega Guard : Membakar lemak, untuk perkembangan minda anak yang disusukan. dan mcm2 lagi

Alfalfa : Mengangkut Lemak yang dibakar keluar dari badan

ESP : Memberi rasa kenyang dan membina otot menggantikan lemak yang dibakar bagi mengelakkan menggelember.
Lagi tentang Lecithin tekan di SINI 
Lagi tentang Alfalfa tekan di SINI 
Lagi tentang ESP tekan di SINI 
Lagi tentang OMEGA GUARD tekan di SINI
Setiap entry dalam blog fa, insyaAllah fa akan selit testimoni.. Jom ikuti Testimoni ini yang dah berjaya hilangkan 31kg!! 

Berminat?
Hubungi saya sekarang!!
Your Shaklee Independent Distributor
Mamaa Adamia
♥ SMS | WhatssApp : 019-5738234
♥ FB Page : https://www.facebook.com/Ourlovebonding
                     https://www.facebook.com/Pengedarvitaminsungaipetanikedah
♥ Email : dinkygurlz@yahoo.com
Berminat tentang produk Shaklee?
Hubungi saya sekarang!!
Your Shaklee Independent Distributor
Mamaa Adamia
♥ SMS | WhatssApp : 019-5738234
♥ FB Page : https://www.facebook.com/Ourlovebonding
https://www.facebook.com/Pengedarvitaminsungaipetanikedah
♥ Email : dinkygurlz@yahoo.com

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

error: Content is protected !!