Terkenang…~~

Rasa paling bahagia tengok Adam tido..rasa tenang je tgk anak mama tido dgn nyenyak..agaknya macam tue la mak kita rasa dulu kan?bahagianya jadi ibu..tapi bila dah besar, tak mo dengar cakap mama..biasalah, jiwa remaja..sedikit sebanyak memberontak gak..lagi dikongkong, lagi menjadi2..Allahuakbar..susahnya nak membesarkan anak..macam mana susahnya mama dan abah membesarkan aku..sampailah aku dah kerja dan kahwin nie, rasanya mama n abah dah tak perlu pikir pe2 dah…alhamdulillah dipertemukan jodoh dengan insan yang Allah rasa terbaik untukku..semua yang Allah tentukan ada hikmahnya..

bila tengok adam tido kan, teringat waktu kecik2 dulu..dulu kalau tertido kat luar, kat ruang tamu la kan, abah selalu dukung masuk bilik..kadang2 tue aku terjaga time dukung, tapi buat2 tidooo..best kena dukung..rindunya saat abah sihat dulu..mama insan yang paling tabah semasa abah sakit dulu..bayangkan, abah sakit kalau tak salah aku since 1997..until now..sekarang much better..tapi jalan memang kena guna tongkat lah…nadia kot n(adek bongsuku), tak pernah rasa kena dukung dengan abah!sebab abah dah sakit time tue!kesian nadia..dulu abah SANGAT GARANG..aku dan adik aku setakat kena tibai tue benda besa lah..haha..dedek hang ingat tak lagi time aku bagi lutut hang kena gunting?then memancut darah?time tue kita berdua je kat rumah..mama n abah keluar..aku cepat2 pujuk hang..takut hang bagitau abah..takutt ooo time tue..rindu zaman kanak2ku..emo emooo sob sob.. kita berdua lah lawan lumba naik basikal g sekolah..lumba sampai hang kena tinggal kat belakang dan langgar moto pon aku tak sedar!apa punya kakak laa..naseb baik tak dak apa2..tapi aku selalu menang racing beskal dulu kan?hahhaa…jom jadi kecik2 balik weh..syok ja bila ingat..time tue abah pon tak sakit lagi..

tapi..setiap musibah yang Allah datangkan kepada hambanya pasti ada hikmahnya..memang banyak hikmahnya..banyak sangat..Abah, fa doakan abah sembuh dari sakit yang sekian lama abah tanggung..insyaAllah..sejak abah sakit, mama lah segala2nya..semua mama yang buat!tabahnya mamaku!sygg mama!

BTW, hari nie hari jadi abah ke 50!! selamat hari jadi abah!! hadiah pon dah selamat sampai ke rumah..aku pos je..ampun sebab tak balik..mggu depan fa balik kg yer…sygg abah!!
Berminat tentang produk Shaklee?
Hubungi saya sekarang!!
Your Shaklee Independent Distributor
Mamaa Adamia
♥ SMS | WhatssApp : 019-5738234
♥ FB Page : https://www.facebook.com/Ourlovebonding
https://www.facebook.com/Pengedarvitaminsungaipetanikedah
♥ Email : dinkygurlz@yahoo.com

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

error: Content is protected !!