BB, Mama, dan Cikgu!~

Sudah sekian lama tidak menjenguk blog aku nie..tersangat sibuk..sibuk dgn apa yer?? cuba baca tajuk di atas..BB..MAMA dan CIKGU..setiap tajuk yang ditulis mesti ada sebab kan?sebab aku nak berceritalah sebabnya..huhu..
BB..adalah panggilan manja a.k.a ngada skit pada diriku oleh suamiku…betul tak BM aku nie?semua org kat luar mesti ada nama panggilan masing2 kan..ikutkan nak gak SAYANG ABANG..tapi tak reti laa..hahhaha..so maintain je la nama panggilan nie dari bercinta dulu sampailah sekarang..perempuan bila dah kahwin, orang panggil wanita la kan, lagi sedap..wanita bila dah kahwin, akan sibuk dengan kerja rumah yang tak putus-putus..yer lah, dulu iron baju sehelai je untuk diri sendiri..tp sekarang, berhelai2 la..hehe..dulu makan nasi bungkus selalu pon tak kesah..sekarang dah kesah..tak mo nasik bungkus tiap2 hari..en suami suka isteri yang masak walaupon saya  nie budak baru belajar bab2 masak nie..nasib baik en suami tak cerewet..makan jer..bila ditanya semua sedap..hehe..
20 Disember 2009
MAMA..panggilan Adam utk mamanya nie..bila dah bergelar mama nie, faham2 je lah kan..selain kerja uruskan rumah dan suami..kena lah uruskan adam bam bam mama nie..pump susu kat adam..kumpul stok susu kt adam..buat stok bubur kat adam..dan macam2 lagi la..dan nak berRELAX pon terhad dah sekarang..sebab adam perlukan perhatian dan kasih sayang..
permata hati mama n abah..

cian adam..pergi McD tepuk meja jer..hehe
CIKGU..panggilan yang aku dapat dengan rasminya pada 27 September 2010..dan sejak dari itu, keja pon bertambah-tambah..tak pernah kurang.,Cikgu tugas sebenarnya apa yer?sapa tahu angkat tangan? yaaa…pandai…MENGAJAR sahaja!!tapi, cuba lihat guru sekarang?adakah mengajar sahaja??.sy guru KELAS..sy guru SPBT..sy guru RUMAH SUKAN..sy guru KADET POLIS..sy guru RUMAH SAKIT..ini baru sikit..ada lagi nie..dan banyak lg jawatan2 yang dipegang oleh guru2 lain di sekolah..sekarang baru aku paham kenapa NUTP pernah suarakan tentang seorang kerani bagi setiap guru..
kadet polis..cikgu tgk jer sbb cikgu tak reti kawad pon..huhu

budak2 yg suka kawad..aku pon heran sbb pa diaorg suka..sbb aku sgt tak suka kawad!huhu
Kesimpulan yang dapat dan nak aku buat di sini..lakukan semuanya dengan IKHLAS dan REDHA..ianya adalah TANGGUNGJAWAB!! (^_^)
Berminat tentang produk Shaklee?
Hubungi saya sekarang!!
Your Shaklee Independent Distributor
Mamaa Adamia
♥ SMS | WhatssApp : 019-5738234
♥ FB Page : https://www.facebook.com/Ourlovebonding
https://www.facebook.com/Pengedarvitaminsungaipetanikedah
♥ Email : dinkygurlz@yahoo.com

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

error: Content is protected !!