Masa oh masa!~

Sejak jadi mama nie, mmg aku rasa masa aku tak pernah cukup. ramai yang ckp, ‘bestlah jd cikgu, masa bnyak, balik awal’..yer ke?kenapa aku tak dak masa yer?aku pon heran gak nie. terkejar2 aku buat kerja rumah bila balik dari sekolah. selagi abah adam tak balik dari kerja, selagi itu la kerja rumah susah nak dibuat dgn lancar sebab adam perlukan perhatian mamanya (mamanya nak tido di siang hari sebenarnya!)..bangun seawal 5.30-6.00 pagi. jam 6.30 dah pergi sekolah..matahari pon tak timbul lagi. itulah kehidupan (chewahh ayat!haha)..dulu mana reti tido siang, sekarang mesti kena tidur siang after balik sekolah. kalau tak tidur, malamnya aku takkan larat nak buat kerja rumah. rasa macam tak bermaya. mungkin sebab tak makan ubat lepas bersalin bagi habis kot!(kata2 abah aku bila aku selalu tak larat)..
Dah lama tak story mory tentang Adam kan.. adam dah pandai mnyulur..dan dgn rasminya dilantik menjadi bandaran di rumah!haha..sebab adam kutip semua benda atas lantai!huhu..mamanya pulak tak sempat nak belek habuk2 kecik celah2 yang menjadi kegemaran adam..oh adam, betapa mama syg kt adam walaupun adam selalu merap kt mama! 
Mari kita bercerita pasal solid food adam!adam dah 6 bulan, mula-mula bagi mash potato, tapi adam macam tak nak pon? or mama yang kurang sabar menyuap adam waktu ketika itu?lepas tue atas dasar masa yang tak cukup dan knowledge yang tak cukup jugak, maka mama pon beli nestle beras perang tue.. 
Mak Tam a.k.a pengasuh adam ckp adam tak nak makan sgt beras perang tue. so mama adam yang masih tak cukup knowledge nak buat bubur adam pon beli biskut MILNA.. yang tue adam makan!! tapi apa yang mama adam tak suka sebab rasanya SANGAT manis ok! macam tok ummi adam ckp, banyak perasa!! dan yang paling mama adam takuti hari tue bila adam berak keras..adam berpeluh2 waktu nak berak tue, teran sambil nangis2..mama adam bukak pampers adam n kangkangkan kaki adam sambil adam baring baru berak..tue pon menangis..cian adam..maafkan mama yer syg..disebabkan kejadian itu, maka mama adam pon dah mula buat bubur adam!1st bubur adalah bubur nasi campur pisang!adam makan sampai habis ok!second, with carrot!pon boleh tahan jugak adam makan. tp yang penting, adam kena minum air jugak selain susu badan sebab adam dah mula makan. mungkin sebab tak minum air tue la adam berak keras. so mama adam bagi adam minum air tapis bio aura!selepas tue mama adam gumbira sebab adam berak macam biasa! (^_^)
Disebabkan mama adam tiada masa nak buat bubur tiap2 hari, jadi mama adam dah buat stok freeze utk adam!stok bubur yang dah diblend dan stok carrot!nanti pagi2 just panaskan dan letak dalam termos. termos tue bg kat pengasuh. nak bagi makan, hanya tuangkan dalam mangkuk adam!mudah kan? 

 tadaaa..comotnya anak mama makan!
lepas makan wajib mandi!
 inilah stok bubur dan carrot yang aku buat dan dah bekukan

 bubur nasi dan pisang. masak kat rumah mak mertua nie!
Berminat tentang produk Shaklee?
Hubungi saya sekarang!!
Your Shaklee Independent Distributor
Mamaa Adamia
♥ SMS | WhatssApp : 019-5738234
♥ FB Page : https://www.facebook.com/Ourlovebonding
https://www.facebook.com/Pengedarvitaminsungaipetanikedah
♥ Email : dinkygurlz@yahoo.com

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

error: Content is protected !!